بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

بدون شک تویوتا کرولا 2014 یکی از بزرگترین و مهمترین محصولات تویوتا در سال جاری به شمار می رود. اگرچه تویوتا کرولا  همیشه پرفروش بوده است، اما نسل پیشین آن توسط رقبایی که طراحی بهتر و مصرف سوخت کمتری داشته‌‍ اند و از عملکرد بهتری برخوردار بوده اند، از گردونه رقابت خارج شده است. خلاصه اینکه کرولا سال های سال است نمونه ای بارز برای یک سدان کوچک با قیمت مناسب به شمار می‌رود. کرولا 2014 نسبت به مدل سال قبلش طول بیشتری دارد، ارتفاعش کمتر است، پهن تر است و ظاهری تهاجمی تر دارد. احتمالاً طراحی جلو آن مشتریان را دودل خواهد کرد ( به خصوص  آنهایی که به شیک بودن اهمیت می دهند) ولی دست کم از مدل های قبلی شیک تر و جذاب تر است. علاوه بر این، کرولای 2014 با چراغ های نور پایین LED عرضه شده است که برای خودرویی در این کلاس عجیب و نادر است. اگر انتظار دارید یک رانندگی مهیج تجربه کنید که توام با این ظاهر شیک باشد، به احتمال زیاد مأیوس خواهید شد. تویوتا ویژگی سهل و ساده  بودن کرولا را حفظ کرده است. با این حال، کرولای جدید از عملکرد و سواری بهتر و مصرف سوخت کمتری برخوردار است و امکانات بیشتری ارائه می دهد و قابل اعتمادتر است؛ همان عواملی که طی سال های متمادی محبوبیت زیادی برای کرولا به ارمغان آورده اند. یکی از پیشرفت های مهم امسال، مصرف سوخت کمتر است که این موفقیت به لطف استفاده از تکنولوژی های جدید و گیربکس متغییر پیوسته (CVT) جدیدش به دست آمده است که در بعضی تیپ ها جایگزین گیربکس اتوماتیک معمولی شده است. در ضمن، یک تیپ جدید کم مصرف هم با نام LE Eco عرضه شده است.

بررسی تویوتا کرولا 2014

کرولای تیپ LE Eco مجهز به نسخه بازنگری شده موتور استاندارد 1.8 لیتری کرولا است که در مقایسه با دیگر سدان های جمع و جور بنزینی با گیربکس اتوماتیک کم مصرف تر است و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی و در بزرگراه به ترتیب عبارتند از 8 و 7 لیتر به ازای هر صد کیلومتر رانندگی. یکی دیگر از ویژگی های کرولا 2014، فضای بیشتر برای سرنشینان است، به خصوص سرنشینان عقب که تقریباً از 13 سانتی متر جای پای بیشتر برخوردارند و همین امر استفاده از صندلی کودک را آسان تر کرده است. تویوتا طرح پنل ابزار را هم تغییر داده است تا حس به روز بودن بیشتری به سرنشینان القا کند. همچنین شرکت تویوتا برای طراحی داخلی از موادی با کیفیت تر استفاده کرده و امکانات جدیدی از جمله سیستم دسترسی بدون کلید به آن افزوده است. با اینکه تویوتا کرولای 2014 بسیار سرتر از آن خودرو عامه پسند همیشگی است، ولی آخرین گزینه هم نیست چون بازار سدان های جمع و جور، گزینه های مطرح تر دیگری هم دارد. رقیب دیرینه کرولا یعنی هوندا سیویک، خطاهای قبلی در طراحی اش را حذف کرده است تا در این کلاس جلو بیفتد، با این حال مزدا 3 و فورد فوکوس همچنان نورچشمی مشتریان هستند. هیوندای الانترا و کیا فورته ی زیبا و کارآمد را هم نمی توان از قلم انداخت. با در نظر گرفتن تغییرات ایجاد شده شاید بتوان گفت کرولا بیشتر از قبل رقبا را به مبارزه می طلبد و شاید همین امر فروشش را بالا ببرد.

 

طراحی بدنه و تجهیزات رفاهی

بررسی تویوتا کرولا 2014

تویوتا کرولا 2014 یک سدان جمع و جور با ظرفیت پنج سرنشین است که در چهار تیپ اصلی عرضه می شود: L,LE,LE Eco و S. همگی تیپ ها به جز تیپ L در دو تیپ فرعی  Plus و Premium نیز به بازار عرضه می‌شوند. امکانات استاندارد تیپ  L عبارتند از: رینگ های استیل 15 اینچی، چراغ های جلو LED (فقط نور پایین)، شیشه و آیینه های برقی، سیستم تهویه مطبوع، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به چپ و راست، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی های عقب با نسبت 40/60، ارتباط بلوتوث، دکمه های کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان، سیستم صوتی مجهز به چهار بلندگو و پخش سی دی، پورت USB  و iPod به همراه یک جک صوتی اضافی. تیپ  LE این امکانات را به امکانات پایه اضافه می کند: رینگ های استیل 16 اینچی، آیینه های مجهز به گرمکن، برف پاکن های حساس به باران، دسترسی بدون کلید، تزیینات فلزی داخل کابین، کروز کنترل، قفل در برقی، کنترل آب و هوای اتوماتیک، دوربین دید عقب، سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو و صفحه نمایش لمسی 6 اینچی، ارتباط بلوتوث و امکان خواندن فایل های صوتی از روی لپ تاپ. تیپ فرعی LE Plus رینگ های آلومینیومی و چراغ های مه شکن را هم به این امکانات اضافه می‌کند؛ این در حالی است که در تیپ فرعی  LE Premium روکش صندلی هایی از جنس وینیل نیز به چشم می‌خورد.

بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

تیپ LE Eco علاوه بر امکانات تیپ  LE، این موارد را هم اضافه می کند: تنظیمات خاص برای موتور و گیربکس، لاستیک هایی با مقاومت چرخشی کم، بادشکن عقب و طراحی های آیرودینامیک منحصر به فرد. در تیپ LE Eco Plus رینگ های آلومینیومی، چراغ های مه شکن، تزیینات کرومی و وضعیت رانندگی با مصرف کم وجود دارند. روکش صندلی های تیپ فرعی LE Eco Premium هم از جنس وینیل هستند. در تیپ S علاوه بر تمامی امکانات تیپ LE، این موارد هم دیده می شوند: جلو پنجره کروم، چراغ های مه شکن، آیینه بغل های همرنگ بدنه به همراه چراغ راهنما، بادشکن عقب، صندلی های اسپرت در جلو، فرمان با روکش چرمی ، ابزارهای به روز و رایانه سفری، تزیینات داخلی سیاه رنگ. رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، سیستم تعلیق محکم تر و ترمزهای دیسکی در عقب از جمله تجهیزات تیپ S Plus به شمار می روند. تیپ فرعی S Premium، روکش صندلی از جنس وینیل هم ارائه می کند. آپشن های اصلی تیپ های   Plus و  Premium عبارتند از: سانروف و پکیج Driver convenience که شامل دسترسی بدون کلید، اپلیکیشن های کاربردی برای گوشی های تلفن همراه، رادیو ماهواره ای، رادیو HD و سیستم مسیریاب ماهواره ای است.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی تویوتا کرولا 2014

همه تیپ های تویوتا کرولای 2014 مجهز به یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری هستند. همه مدل ها به جز تیپ LE Eco، قدرتی معادل 132 اسب بخار نیرو تولید می کنند و دارای گشتاوری در حدود 173 نیوتن متر هستند. در تیپ LE Eco، موتور مجهزتر و کارامدتری به کار رفته است که 140 اسب بخار نیرو تولید می کند و گشتاور آن 170 نیوتن متر است. گیربکس استاندارد برای تیپ های L و S یک گیربکس دستی شش سرعته است، اگرچه گیربکس CVT برای تیپ S  به صورت سفارشی عرضه می شود، ولی برای تیپ های LE و LE Eco جزو تجهیزات استاندارد است. در تیپ L می توان از گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به صورت سفارشی استفاده کرد. در صورت استفاده از گیربکس CVT  در تیپ S امکاناتی چون پدل شیفتر و وضعیت اسپرت که انتقال نیرو و عکس العمل چرخ ها را بهتر می کند نیز، اضافه می شود. مصرف سوخت آن با گیربکس شش سرعته دستی و گیربکس چهار سرعته اتوماتیک، در سیکل ترکیبی 9 لیتر ( 10 لیتر در شهر و 7 لیتر در بزرگراه) به ازای هر صد کیلومتر تخمین زده شده است. با گیربکس CVT مصرف اندکی کمتر است و در سیکل ترکیبی به 9 لیتر (9 لیتر در شهر و 7 لیتر در بزرگراه  برای  تیپLE و 9 و 7 برای تیپ  S) می رسد. در نهایت تیپ LE Eco به لطف موتور خاص و مصرف سوخت کم، در سیکل ترکیبی تقریباً 8 لیتر در هر صد کیلومتر بنزین مصرف می کند (در شهر 9 لیتر و در بزرگراه 7 لیتر).

 

ایمنی

بررسی تویوتا کرولا 2014

تجهیزات ایمنی استاندارد تویوتا کرولا عبارتند از: سیستم های کنترل کشش و پایداری، ترمز ضد قفل (ترمز های دیسکی در جلو و کاسه ای در عقب برای همه تیپ ها؛ تیپ S با ترمزهای دیسکی در عقب نیز عرضه می شود) کیسه های هوای جانبی در جلو، کیسه های هوای پرده ای در طرفین، کیسه هوای زانویی راننده و یک کیسه هوا برای سرنشین جلو. همه تیپ ها به جز تیپ L نیز به صورت استاندارد دارای دوربین دید عقب هستند. 

 

طراحی داخلی و تجهیزات خاص

بررسی تویوتا کرولا 2014

اگرچه کابین کرولا 2014 چندان جذاب نیست ولی ابزارهای کنترلی بسیار دم دست هستند و استفاده از آنها آسان است. برای مثال، استفاده از دکمه های تنظیم صدا و موج رادیو  و دکمه های سیستم تهویه مطبوع بسیار آسان و راحت می باشد. سیستم های جدید صوتی و مسیریابی دارای یک صفحه لمسی با دکمه های مجازی بزرگ و گرافیک ساده هستند. کیفیت مواد به کار رفته متوسط است و روی هم رفته، به نظر نمی‌رسد، طراحی داخلی کرولا زیباتر از طراحی داخلی فورد فوکوس یا کیا فورته باشد.

بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

از جمله امکانات سفارشی کرولا که در صورت اتصال به تلفن همراه می توانید از آنها بهره ببرید، می توان به این موارد اشاره کرد: موتور جستجوگر Bing، رادیوی Pandora، اطلاعات مربوط به ترافیک، بورس و خبرهای ورزشی. شاید کار با این پنل در ابتدا دردسرساز باشد، چون مجبورید یک اپلیکیشن روی موبایلتان نصب کنید و یک اکانت بسازید. علاوه بر این، به منظور استفاده از این پنل همیشه نیاز به اتصال به اینترنت دارید. صفحه لمسی، منوهایی بسیار ساده و قابل فهم دارد ولی گاهی اوقات به لمس کاربر جواب نمی دهد.

بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

همانند دیگر مدل های تویوتا، صندلی های جلو نرم و راحت هستند ولی صندلی های تیپ S سفت ترند و جای بیشتری برای استراحت دست دارند. حتی برای راننده های بلند قد هم به اندازه کافی جا هست. صندلی های عقب هم حسابی جادار هستند. در واقع، فضای 104 سانتی متر مکعبی برای جای پا در عقب، برای یک سدان متوسط خیلی هم خوب است. ظرفیت صندوق عقب هم به طور میانگین 0.37 متر مکعب است و درب بزرگ آن بارگیری و تخلیه را آسان می سازد. اگر به جای بیشتری نیاز دارید، با خم کردن صندلی های عقب این فضا در اختیار شما قرار می گیرد.

 

تجربه رانندگی

بررسی تویوتا کرولا 2014

رانندگی با کرولا به عنوان یک سدان کوچک و مناسب شما را غافلگیر می کند. گیربکس CVT از عملکرد خوبی برخوردار است. اگرچه شتاب گیری کمی کند است ولی زیاد آزاردهنده نیست. گفتنی است، هندلینگ کرولای جدید همانند مدل قبلی آن است و فرمان پذیری چندان بدی ندارد. با این حال، سیستم تعلیق امکان یک سواری راحت را به شما می دهد ولی قطعاً آن را یک سواری لوکس و عالی قلمداد نخواهید کرد. موتور چهار سیلندر سخت کار می کند ولی به نظر می رسد هنگام مانورهای پیچیده یا بالا رفتن از مسیرهای کوهستانی نفس کم می آورد. بهترین مطلب درباره تویوتا کرولای جدید این است که در ترافیک هرگز شما را ناامید نمی‌کند و از پس موارد غیر منتظره بر می آید. عملکرد عالی مدل جدید به عنوان یکی از ویژگی های بارز این خودرو مطرح است و وقتی این موارد با خوشنامی و اعتبار تویوتا ادغام شود، ضمانت می کند که مدل جدید این سدان جمع و جور از محبوبیت بسیاری برخوردار خواهد شد.


منبع

Edmunds

  

برچسب : کرولا , تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

11 نظر

رضا
0

چرا نمیگن موتورش چینی شده
چرا نمیگن قطعاتش رو تایوان میزنه

یک۲۰۱۴ فول خریدم خیر سرم گفتم بزار تویوتا باشه و دنبال این کره ای های بزک کرده نرم
از بس اتاقش میکوبید و خشک بود در عرض دو هفته فروختم
هندلینگش افتضاح بود و کیفیت قطعات داخل خودرو اصلا برازنده یه تویوتا نبود
زیر آرنجی جلو سمت شاگرد و راننده انقد خشک و سفت بود که بعد از یک ساعت رانندگی درد آرنج میگرفتم
من تو کیش دیدم سه نفر راننده تاکسی رو تویوتا کار میکنن خدا بدادشون برسه
آخه با خودشون نمیگن شاید یه راننده تاکسی بخاد روزی ۲۰ ساعت باهاش رانندگیکنه
13:22  1394/05/05
پاسخ دادن
دانیال M1
0

خوش ریخته ولی باطنش ضعیفه کیفیتشم پایینه اینارو با توجه به مدلای قبلیش میگم چون همه ی اینا تو مدلای قبلیش به طور یکسان بود ارزش خرید در مقابل پولش صفره شاید اگه قیمتش ۹۰ تا ۱۱۰ بود بهتر میشد.موتورشم که یه شرکت گمنام چینی میزنه.
16:44  1393/04/04
پاسخ دادن
محمد
1

نه دوستان اینقدر بد اظهار نظر نکنید ما که هنوز سوار نشدیم درسته یکسری مشکلات داره اما انقدر هم بد نیست اینقدر هم درباره ام جی صحبت نکنید مطلب درباره ی کرولا است نه ام جی اگر مایلید به قسمت برسی ام جی میتوانید بروید
21:36  1393/04/01
پاسخ دادن
مهدی
1

من با همه موافقم اصلا به درد نمیخوره ادم میره ۱۱۵ پول میده ام جی سوار میشه حالا فرق نداره چه مدلیش هم ایمنیش هم کلاسش و هم ارزش برند انگلیسیش چه تو داخل یا خارج بهتر و بیشتره. در. ضمن ام جی مدل های ۶و۵۵۰ از لحاظ فنی برابرند و فقط ظاهرا فرق دارند در ضمن در آخرین نظر سنجی ام جی۶ بهترین هندلینگو داره و جزو پر طرفدارتریناست
21:00  1393/04/01
پاسخ دادن
امیر RS
0

شبیه یاریس ۲۰۱۴ نیست؟ من که پولشو ندارم پس بهتره نظر ندم
20:50  1393/04/01
پاسخ دادن
مهرزاد س
1

منم با همه موافقم کرولا هیچ مدلش به درد نمیخوره مشکل کم بود دید عقب و کیفیت در مدل های قبلیشم بود منم با ام جی موافق ترم در ضمن اقا مسعود مشکل روشن شدن چراغ هشدار مشکل از برق ماشینتونه مال منم این طوری بود مشکل از سنسورای بی کیفیتشه که زیاد گرون نیست ولی تو ذوق میزنه
20:45  1393/04/01
پاسخ دادن
مسعود
1

کرولا به درد نمیخوره من مدل ۲۰۱۲ این ماشینو داشتم هندلینگش که هیچی ترمزاش افتضاح کیفیت متوسط هشدار باز بودن درها و باک بنزین در سرعت ۱۲۰ .نخرید اشتباهه باور کنید نمی ارزه تازه دوستان در نظرات گفته بودن دید عقبش افتضاحه . منم با نظر اقا رضا موافقم من برادرم ام جی۶ داره خیلی راضیه کیفیت و ترمز و ایمنی و شتاب و ارزش برند و طراحی و .... اصلا همه چیزش عالیه من که خودمم می خواهم بگیرم
20:04  1393/04/01
پاسخ دادن
رضا
2

اقا سجاد منم امروز رفتم نمایندگیش دیدم منم خوشم نیومد
دید عقبش محدود بود فرمانش خوش دست نبود دندشم خیلی زشته با با این پول ام جی میشه گرفت تازه با قیمت کمتر و اپشن بیشتر در ضمن در رابطه با ارزش برند ام جی سرتره ولی تویوتا بیشتر میفروشه مثل ۲۰۶ و پراید
19:48  1393/04/01
پاسخ دادن
سجاد
1

من امروز به نمایندگی رفتم تازه اورده بودنش داخلش خیلی زشته و و بی کیفیته دید عقبش محدوده رینگاشم کوچیکه مگه احمق پول بدم گاری بخرم با موتور ضعیف چینی بی کیفیتش
01:13  1393/03/31
پاسخ دادن
نریمان
12

مسلما کرولا با برند خوشنام تویوتا و قیمت فول آپشن ۷۰۰۰۰ درهمی و موتور ۲ لیتری باید در خارج از کشور فروش خوب داشته باشه و تو ایران از یک طرف عوارض گمرکی و از طرف دیگر سود بی انصافانه دلالان که از خوشنامی برند حداکثر سواستفاده رو میکنند ، ۱۲۸ میلیون فروش بره در بازار تازه با موتور ۱.۸ لیتری که در شرکت FAW چین ساخته میشه :
http://www.drivearabia.com/ultimatecarbuyerguide/uae/carpage.php/Toyota-Corolla/2014-2015-/1022

http://chinaautoweb.com/car-models/toyota-corolla

قیمتش با توجه به قدرت موتورش ( نه حجم موتور ) با حداکثر ۱۳۲ اسب بخار ، بسیار بالاست
23:02  1392/12/24
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 مهرماه : دوستانی که فرمودن همه چی عادیه سیل نیست، تاخیر بخاطراداره پست هست و متهم کرن بقیه رو که حرف بی پایه و اساس میزنن لطفا توضیح بدید چرا تحویل ها رو عقب انداختن و نه شاسی میشه نه آماده حمل ماشین دارن ؟ مطمینا یکسری نمایندگی ها با اسامی مستعار میخوان دفاع کنن از عملکرد کرمان موتور ولی هرجا من یکی برم و بشینم میگم به همه چه شرکت بی در و پیکر و بیخودی هست چطور نقدی همه نمایندگی ها ماشین به قیمت روز دارن ولی ما که بیش از 7 ماه هست پول دادیم ماشینمون تحویل نمیشه؟
رضا T8 : سلام من ثبت نامم 18 بهمن بود 23 اسفند فاکتور شده ، بیمه هم 24 اسفند صادر شد و حدود دو روز بعدش صدور پلاک زرد شد تا چهارم اردیبهشت که سبز شد و ارسال پلاک و مدارک زرد شد ، تاریخ پست مدارکم زده 2.5 . تماسم گرفتم میگن رفته واسه بارگیری معلوم نیست کی بیاد. چطوریه که شما قبل از من ثبت نام کردید ولی ... یوقت دیر مدارک تحویلشون ندادی؟
مهدی : من گفتم پولش زیاده نمیتونم بدم بفروشمش حوالشو بیست تومن هم کسی نمیخره
J7 مشکی : منم ثبت نام 24 مهر هستم همه ی مدارک ماشین اومده از نمایندگی و شرکت پیگیری میکنیم حرف بیخودی می زنن در صف حمل
اطلس جی : منم پذیرش نوزده اسفندم فروش فوری، فاکتور نشدم، البته فعلا خیلی مونده تا ۹۰ روز کاری، تعطیلات زیاد بود
s3-سفید : چشمم به گوشی خشک شد امروز قرار تحویل داشتم ولی کنسل کردند گفتند خبر میدیم که هیچ خبری نشد اگر تا آخر هفته تحویلم نشه روز شنبه تعطیله ولی یکشنبه میرم دفترشونو رو سرشون خراب میکنم
امید : سلام روآ مدل ۸۷ دارم توی سرعت ۶۰ تا ۸۰ لرزش داره و سرعت های کمتر و بیشتر از این مقدار دیگه لرزش احساس نمیشود میل گاردان رو نشون تعمیرکار دادم گفت سالمه. ممنون میشم راهنماییم کنید
منصف : فاکتور شدن شما اینجا بدرد کسی نمیخوره اگه نفرمایید چه تاریخ و بخشنامه ای بودید
ساینا را بلاخره میگیرم : تخلفات شرکت سایپا که قابل شکایت برای خسته نشده ها: - تبدیل خودرو بدون رضایت -تبدیل تحویل فوری به پیش فروش بدون رضایت که باید شرکت سایپا همون ساینا حداقل در ۳۰ روز تحویل نماید. الله اکبر متاسفانه سایپا تو یک جنگ فرسایشی روانی خیلی ها را که اطلاع از حق و حقوق خود ندارند و بعضی ها هم حوصله شکایت بازی ندارند از خرید ساینا منصرف کرده است. به هر حال با این وضوح تخلفات هر کی شکایت کنه میتونه ساینا را با غرامت بگیرد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
توسکا : دقیقا منم همینم
مهران : عزیز جان تگرگ. ماشین سقف تگرگ خورده میندازن
207 : باید فاکتور بشه بعد سود تاخیر رو میزنن
نرگس : جان خودتون راستشو بگید تحویل فروردین ماه ارتقا یافته پیش فروش فاکتور کردن
محمود خوروش : الاسلام من آخر برج8پول برای ساینا واریز کردم به خدا وسیله ندارم کی تحویل می دهید
ساده نباشید : برادر و خواهر من اون sajjad من توی تلگرام پیدا کردم دو دقه نشد اکانت رو حذف کرد واز تلگرام. رفت. .🍒🍒🍒اون الان. ماشینش سوار شده من و شما به فکر نتیجه. جلسه ایم هنور 🍒🍒🍒🍒
Yas : سلام 207 سقف فلز تحویل 30دی.تبدیل 28فروردین پلاک 30فروردین امروز 9اردیبهشت تحویل گرفتم.20میلیون سود تاخیر.....انشالله قسمت همه
مراد : بیشتر ریاست جمهوری را زیر سوال برده یعنی هیچ قدرتی ندارد رئیسی وبه زبان ساده گفته بی عرضه هست وما هرکاری دلمان بخواهد میکنیم واقعا متاسفم برای همشون دارن کلاهبرداری میکنن علنا هم افتخار هم میکنن وهیچ کس هم جلوشون نمی گیره قبلاً پنهانی دزدی میکردن دیگه علنا اعلام میکنن ماهر کاری دلمان بخواد میکنیم
آپشنال : از منم مثل شماست
ساینادوگانه : سلام میرم داخل سایت میگه اطلاعات درسیستم وجود ندارد